Når danskerne putter hele kaffebønner i indkøbskurven, er det i stigende grad øko-bønner.

Peter Larsen Kaffe oplever et støt stigende salg af økologiske kaffe.

Danskerne foretrækker ifølge en ny Nielsen Data undersøgelse Peter Larsen Kaffes hele økologiske kaffebønner, når de køber bønner med hjem til kaffekværnen.

Og samlet set er salget af de økologiske kaffebønner også steget på landsplan, skriver Peter Larsen Kaffe i en pressemeddelelse.

– Vi er naturligvis glade og stolte over, at danskerne foretrækker Peter Larsen Kaffe, når de foretager deres kaffeindkøb. At det er vores økologiske kaffebønner, der ligger i top understreger, at vi gør det rigtige ved at satse mere og mere på økologiske og certificerede kaffeprodukter. Økologisk kaffe udgør i dag 30 procent af vores samlede kaffesalg – en tendens som er støt stigende, siger Udviklings- og kommunikationschef hos Peter Larsen Kaffe, Lars Aaen Thøgersen.

Fremtiden byder på mere øko-kaffe

I dag udgør økologi syv procent af det samlede kaffeforbrug i Danmark. Men ifølge Lars Aaen Thøgersen, er der tegn på, at tallet kommer til at stige i fremtiden.

– Når vi rejser rundt i vores mobile kaffebarer til landets festivaller og kulturelle samlingssteder, møder vi samlet set en halv million danskere face-to-face, og vi kan se, at potentialet for økologi er stort og at interessen vokser, siger Lars Aaen Thøgersen.

I dag tænker firmaet konsekvent økologi ind, når de udvikler og sender nye produkter på gaden. Blandt andet har de udviklet en økologisk koldbryg kaffe, og senest en række økologiske Fairtrade-certificerede is-kaffe produkter.

– Vi satser meget på økologi, og vi mener, at vi som firma må gå forrest, hvis vi ønsker en mere grøn og bæredygtig fremtid. Hvis alle led – producent, forbruger og indkøber – tænker økologien ind i deres valg, så er vi allerede et godt skridt videre mod en grønnere verden”, siger Lars Aaen Thøgersen.

Kilde-information:

Line Skouboe, Økologi.dk d. 7. juli 2015

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *