Oprettet af Tommy Nahne Brodersen lør, juli 19, 2014 00:11:46

Så fik jeg lige tid til at lægge et indlæg ind på bloggen.

Jeg havde et valg om jeg ville løbe interval løbet eller, Bakke/stignings træning.

Det var lidt et valg mellem pest eller Kolerat.

Jeg tænkte på først at tage interval træning, men det blev Bakke & stignings træning.

Det var fordi, den type interval jeg løbet, er på tidsmæsigt og Puls % som jeg skal holde øje med, det vil sige at jeg via polar uret ikke kunne løbe præsis den træning jeg skulle, men havde mit gamle Garmin ur, som jeg forsøgte forgæves at få styr på før træningen, men måtte sande at jeg blev bare nød til at komme ud og afsted med Polar uret, og så få det overstået.

Jeg har ikke prøvet at løbe decideret Bakke/stignings pass. så det var min første gang, så jeg vidste ikke hvad jeg skulle forvente.

Det endte med, at jeg forberedte mig så vidt muligt jeg kan;Søvn 6 t. 20 min. Spisning/væske; 1,085 kg. vandmellon, 1,75 l. saft, 2 x 85 g. minut nudler
med ½ l. varm vand ca., ½ liter vand før jeg tog ud og løbe med dobbel energi gel i. 2 x rugbrøds mader med fiskefilet, 0,33 l. miranda apelsin, fiskeolie tabletter.

Nu var jeg klar til at løbe, det starter med 87 m. over havets overflade og slutter på toppen på 137-139 m. (Kan ses på Google Earth, Gl.kattrup vej og så op ad Elbjergvej op til byen Brøup.)

Jeg var ret nervøs, jeg havde så lidt tøj på som mulig og taget en svedtransporterende løbehat på.

Mit løb startede som jeg plejer, kommer stille og rolig op i puls og så ender med at jeg spurter, det sidste stykke op at bakken for at få pulsen op det niveau jeg skulle, jeg stasede på 180-181 ville være normalt for mig, men tog det lidt som det kom.

Det føltes rigtig godt, lidt øm i benene selv om jeg lige havde en fridag torsdag, jeg kan se at jeg når op i en fart på 14,1 km/t lige før toppen, når jeg slutspurter.

så var planen, at jeg lige løb ned til Brøup byskilt, og så vender rundt og giver den jævn gas op at bakken, det var kun 3 mere ture, det skal nok gå, tænkte jeg,
selv om at jeg kunne mærke solen bage lidt på armene, havde på ruten små 600 m. skygge at løbe i.

Jeg luntede stille og rolig ned ad bakken, og jeg tænkte på hvordan jeg skulle, gribe det an, turen op til toppen består lidt af 3 etaper på knap 2 km, som kom lidt som en overraskelse. 1 etape af bakken, ville jeg op på de 150 puls slag i minut, gerne højere, derefter holde pulsen oppe til jeg mødte stigning nr. 2, som skulle få min puls op på 170 eller så tæt på som muligt, den sidste, gav jeg fuld skrue og ville ende som planlagt mellem 176-184 i puls.

Da jeg vendte om ved byskilt ved Brøup og så begyndte at øge farten og få pulsen op, gik det egentlig meget fint, så nåede jeg til 2 etape og da kunne jeg mærke syre i akillessenen.

Og tænkte hold da op det gik stærkt, men jeg forsatte og tænkte at jeg ville bruge lidt mere kræfter med mine lægmuskler for at afbelaste mine akilescener, som gik rigtig fint til toppen hvor jeg kom op med meget besvær og endte med en puls på ca. 179-180. nu vidste jeg hvordan jeg skulle gribbe bakken an, for at nå op i pulsen. Så nu luntede jeg ned til byskilt igen, og kunne bare mærrke min ømme ryg, mavemuskler og ballerne var blevet brugt, og nu blev jeg bange for de sidste 2 ture, og kunne se at tiden bare løb afsted for mig, tænkte at 40 min og jeg ville være hjemme, Hehe.

Nå, men jeg nåede ømt ned til bunden ved byskilten og så satte jeg igang igen, og tredje tur ved 2 etape af bakken, da lod jeg mærke til at jeg jeg havde så meget fokus på hvor jeg satte mine fødder at jeg havde 3 næser,
og det distraherede mig at jeg var så indskruet og manglede stadig det sidste og det hårdeste, jeg kom op og var virkelig smadret, og øm, men manglede en tur til, det var den længste tur ned til byskilten, og man blev helt depri over at skulle op igen, og måtte virkelig tage fat i nakkehårene og fokusere på den indre plan for hvordan jeg skulle komme op ad den bakke og der runder jeg allerede 10 km, og det var allerede 2 km, mere end forventet og skulle enda hjem endnu, jeg blev bekymret for om jeg havde drukket nok osv.

Turen op gik meget langsom føltes det, selv om det var med 10 km/t ca. og mine ben begyndte lidt at sitre nu, og jeg begyndte at hive efter været, bare ved 1 etape, jeg syntes godt nok at det var sindsyg hårdt lige pludseligt,
modvinden havde taget til siden tur 2 op ad bakken, og det var bare nedern.

Jeg forsøgte at få pulsen op og på etape 2 af bakken, begyndte jeg virkelig at være mørbanket, var flere gange ved at gå i stå, og opgive træningen,
jeg kæmpede over 2 etape og det tog jeg så godt at jeg var fast beslutet om at sidste etape skulle bare dø og satte en hård tempo på 13,4 km/t og jeg hev efter vejret som en sæl i brunst.

Varmen var dræbende og svedte som en gal, jeg holder stor set tempoet op at det sidste og øger i perioder op til 14 km/t, og jeg gav alt hvad jeg kunne og føltes om 16 km/t.

Da jeg kom op på toppen var jeg bare så færdig i min motor, den var helt flad, jeg tror ikke jeg tænkte over at jeg var nået toppen og kunne tage den med, jeg forsatte og begyndte at løbe hjem, det var vildt hårdt, da benene og mine coremuskler var godt syret til.

Men hjem kom jeg og nåede over 14 km. på den tur. gulp.

Løbsdata fra Polar uret RC3 GPS.

Det er så for nørderne. 🙂 Distance; 14,1 km., Duration; 1:26;43 (hh:mm:ss), Kcal: 1290, Puls Gennemsnit; 149, Puls max; 193 “183” (puls svigt, da jeg justerede remmen, den gnavede), Puls min; 34, Skridt længde; 107 cm, Speed avg; 9,8 km/t, Speed max; 14,3 km/t

Pace avg; 6 min 07 sec., pace max; 4 min 11 sec., Cadence Avg; 77, Cadence max; 86, Attitude min; 79, Attitude Avg; 113, Attitude Max; 139, Ascent; 180 m., Decent; 185 m., Fedt % af Kcal; 16 %, Training load; 182.

Jeg var nød til at ud og gå senere på aftenen, da benene summede helt, og var spændte, så jeg gik 1,8 km. med damen, stille og rolig.

Næste morgen tog jeg cyklen til Bageren. Det var faktisk en kanon cykel tur.

Havde en virkelig afslappende og rolig tur jeg nød, og det tog efter spændingerne fra fredagens løb.

Løbsdata fra Polar uret RC3 GPS. (CYKLING)

Det er så for nørderne. 🙂 Distance; 8 km., Duration; 23:28 (hh:mm:ss), Kcal: 129, Puls Gennemsnit; 108, Puls max; 137, Puls min; 77, Cykel tid; 22 min. 7 sec., Speed avg; 20,4 km/t, Speed max; 34 km/t, Pace avg; 2 min 56 sec., pace max; 1 min 45 sec., Attitude min; 71, Attitude Avg; 78,
Attitude Max; 84, Ascent; 25 m., Decent; 25 m., Fedt % af Kcal; 44 %, Training load; 10

Det var lige alt for denne gang. Ha en hyggelig weekend.

Mvh. Tommy Nahne Brodersen.